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Por a.vader
#159579
http://smashboards.com/threads/path-of- ... 14.371249/
Buffs:
Combo ability on aerials improved, especially nair
Aerials are faster
Aerials cancel a good proportion of projectiles
Nair has a better hitbox behind him
Combo ability on throws improved, especially dthrow
Damage on throws improved
Ftilt and Dtilt are faster
Utilt damage and sweetspot buffed
Dtilt changed into an incredibly quick poke
Tech/ground punishes improved
Ground/Aerial speed improved
Double jump height improved
Quick Draw keeps your momentum in the air
You can perform any action after quick draw if the slash animation is performed
Counter begins faster and lasts longer
Can slide with counter if performed on the first frame during a run
Ike is 3 units heavier
More damage on dash attack with a slightly better hitbox
All of Ike's stronger attacks deal good shield damage and push
Smash attacks are faster
Aether combos more easily
Aether backwards movement has improved
Pivot grab buffed
Get-up attack nearly breaks shields
Eruption slides out of a run
Buffs greatly helps him follow up and even perform combos surprisingly. His specials are much more useful this time around. Edgeguarding and recovery are also overall greatly improved.




Nerfs:
Eruption lost super armor up to 3/4 charge
Aether cannot grab the ledge when facing backwards
Aether deals less total damage
Fair has less reach, especially diagonally downards
Lingering hitboxes removed from dair
Lingering hitboxes reduced from utilt
Sliding shield stops momentum when grabbing
Back throw -> Dash attack no longer guaranteed
Less damage on aerials outside of dair
Less damage on jab
Jab is rage dependent to fully connect
Jab cancelling is more difficult
Fsmash is weaker
Default grab is worse
Counter cannot be B-reversed
The nerfs make Ike rely mostly on Usmash for early kills over aerials. Ike is also quite unsafe when an enemy is below him. If you cannot predict your opponent, you will have some trouble purely reacting to some of the faster characters. Ike needs to set things up in advance.








En general, no me gusta cómo ha quedado el nuevo Ike. Amaba su jab, y lo han pisoteado. Encima habrá que esperar a WiiU para jab cancel porque es casi impracticable. Por lo menos ahora salir del escenario es bastante seguro ni existen los míticos Nair-> Pozo que eran jab pero te saliste del escenario (?)
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Por Walba
#159644
a.vader escribió:Por lo menos ahora salir del escenario es bastante seguro ni existen los míticos Nair-> Pozo que eran jab pero te saliste del escenario (?)


Esto^

a.vader escribió:Aether cannot grab the ledge when facing backwards


Esto NO. 

No sabría decidir qué Ike es mejor, lo que sí puedo decir con seguridad es que Ike en este juego, donde es más difícil sacar a la gente, Ike destaca bastante, siendo ahora más pesado y teniendo casi todos los recursos que antes... aunque no he podido fijarme bien en su uso de la ID. 

Eso sí, consigo matar muchas más veces con la erupción en una semana que en brawl desde que salió lol
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Por Laguz Dark Ike
#160801
Leo estas cosas y me deprimo... Ike esta PEOR en relacion con el juego que en Brawl? Pff gg wp; y ha sido leer las tiers ydeprimirme mas xD

De verrdad los cambios de gravedad y borde, no acabaron con el problema del juggling y free gimpeos a Ike o algo asi? Pense que esas cosas mejorarian a Ike, pero ya veo que nada
Por Kaji
#160823
Laguz Dark Ike escribió:Leo estas cosas y me deprimo... Ike esta PEOR en relacion con el juego que en Brawl? Pff gg wp; y ha sido leer las tiers ydeprimirme mas xD

De verrdad los cambios de gravedad y borde, no acabaron con el problema del juggling y free gimpeos a Ike o algo asi? Pense que esas cosas mejorarian a Ike, pero ya veo que nada


Ike con custom side B no se si es el 2 o 3. no tiene problemas para volver. y de hecho tiene setups que yo considero potables. no me parece tan low para nada. simplemente hay que darle tiempo y ver un jugador que lo explote mucho. veo otros pjs mucho mas capados que Ike.

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